top of page
Anchor 10

KAMPANIE

1

NIE POPŁYŃ -

POWIEDZ DRAGOM SPŁYWAJ  

Akcja wlepkarska w klubach, a konkretnie w… toaletach klubów realizowana w roku 2013 w Warszawie. Była to nietypowa i pierwsza taka akcja w Polsce. Fundacja Inspiratornia rozlepiała wlepki imitujące różne narkotyki - marihuanę, amfetaminę, ecstasy - na ścianach, na podłogach i na blatach umywalek toalet. Wlepki były tej samej wielkości co prawdziwe narkotyki. W ten sposób Fundacja prowadziła kampanię informacyjną o realizowanych w ramach projektu nieodpłatnych poradach świadczonych na rzecz osób używających narkotyków – na każdej z wlepek był adres e-mail, pod którym każdy zainteresowany może uzyskać poradę prawną lub z zakresu harm reduction. Przez cały okres akcji bowiem trwały dyżury prawnicze i dyżury poradnicze (zarówno prowadzone anonimowo, online, jak i na miejscu, w klubie) związane z zażywaniem narkotyków i wynikającymi z tego problemami. Celem akcji było ograniczenie używania substancji psychoaktywnych wśród ludzi mieszkających w Warszawie, a jednocześnie świadczenie im darmowej pomocy prawnej.

Projekt sfinansowany ze środków Krajowego Biura ds Przeciwdziałania Narkomanii.

Kontynuacja akcji „Nie popłyń…” Podobnie jak rok wcześniej realizowane były porady prawne oraz dyżury harm reduction w dyskotekach i klubach nocnych. Akcję promował nietypowy ambient – na różowym tle kartki wielkości połowy A4 widniała duża czarna dłoń. Napis nad dłonią zachęcał do przyłożenia własnej ręki do dłoni umieszczonej na kartce. Pod wpływem ciepła ręki czarna farba znikała, a pod nią pojawiały się informacje profilaktyczne.

W ramach akcji fundacja przygotowała również poradnik dla właścicieli klubów/dyskotek dotyczący gości, którzy posiadają, sprzedają lub są pod wpływem narkotyków.

Projekt sfinansowany ze środków Krajowego Biura ds Przeciwdziałania Narkomanii.


 

MIASTO WCIĄGA 

2

Instalacja przestawiała sztuczną roślinę wielkości około 50 cm, bliźniaczo przypominającą krzew konopi indyjskiej. Roślina ta postawiona była na specjalnym postumencie i otoczona żółtymi ostrzegawczymi pasami. Każde zbliżenie się do rośliny wywoływało poruszenie czujników ruchu, które w efekcie uruchamiały nagrany dźwięk agresywnego ujadania psów. Instalacja ta nawiązywała do art. 62.1 Ustawy o Przeciwdziałaniu Narkomanii, który nakazuje karać każdego za posiadanie każdej ilości narkotyku, nawet trzema latami więzienia. Miała ona zarówno charakter edukacyjny, ostrzegała bowiem użytkowników marihuany co może im grozić za posiadanie tego narkotyku, jak i charakter artystyczny.
Termin: październik 2010.

UWAGA! - GROZI WIĘZIENIEM DO LAT 3! 

3
Anchor 1
Anchor 6

Graffiti pod wiaduktem na skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Alei Prymasa Tysiąclecia przedstawiało: posła Marka Balickiego, muzyka Tomasza Lipińskiego, prof. Wiktora Osiatyńskiego, dr Karinę Chmielewską, Katarzynę Malinowską-Sempruch z Global Drug Policy oraz trzy byłe narkomanki. Graffiti zrealizowane było techniką komiksową, zatem każda z przedstawionych osób mogła przy swoim portrecie umieścić hasło, wyrażające jej poglądy na temat obecnej polityki narkotykowej w Polsce.
Tematyka graffiti nawiązywała do art. 62.1 Ustawy o Przeciwdziałaniu Narkomanii, który nakazuje karać każdego za posiadanie każdej ilości narkotyku nawet trzema latami więzienia.
Termin: 26 czerwca 2010, otwarcie graffiti.

 

LECZYĆ ZAMIAST KARAĆ - MURAL

4

Od 1 października 2013 do 31 grudnia 2013,  a następnie od 1 kwietnia 2014 do 12 sierpnia 2014 Fundacja Inspiratornia w ramach projektu „Wieczorne Polaków rozmowy – uzależnienia 21 wieku” we współpracy z Radem Dla Ciebie zrealizowała 32 audycje poświęcone uzależnieniom behawioralnym: pracoholizmowi, seksoholizmowi, patologicznemu hazardowi, zakupoholizmowi, etc.
Każdorazowo do audycji zapraszani byli: eksperci – psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, badacze zajmujący się tematyką uzależnień behawioralnych; osoby bezpośrednio dotknięte poszczególnymi uzależnieniami – pracoholizmem, patologicznym hazardem, etc. oraz słuchacze, którzy dzwonili w trakcie trwania audycji lub pisali e-meile, które odczytywane były na antenie, dzięki czemu mogli zadać nurtujące ich pytania w kwestii uzależnień behawioralnych.

Audycje radiowe były współfinansowane ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.

UZALEŻNIENIA 21 WIEKU, WECZORNE POLAKÓW 

ROZMOWY W RADIU RDC

5
Anchor5
Anchor 7

fot. fundacja 3fala

Kampania „Behawioralnie-racjonalnie” miała na celu zwrócenie uwagi społecznej na problem uzależnień behawioralnych. W ramach akcji
w Warszawie zostało odsłonięte graffiti poświęcone pracoholizmowi, zakupoholizmowi i uzależnieniu od hazardu. Istnieje ono do dziś, na skrzyżowaniu Obozowej i Prymasa Tysiąclecia - jego wielkość to ponad 40 metrów kwadratowych. Autorem kreacji jest Robert Poryzała, grafik, architekt, współpracujący zarówno z organizacjami pozarządowymi, jak i agencjami reklamowymi. Mural znajduje się na skrzyżowaniu ul. Obozowej i Prymasa Tysiąclecia.
We współpracy z Klubem Poznańska 38 w Warszawie zrealizowano  również Tydzień Porad Prawnych dla osób zadłużonych z powodu uzależnienia od hazardu i zakupów.

Kampania była finansowana ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia.
TERMIN: lipiec-październik 2013.

BEHAWIORALNIE - RACJONALNE

6
Anchor 2

W Polsce żyją dzieci z HIV. A ich prawdziwym problemem jest nie tyle sama choroba, co stygmatyzacja społeczna i dyskryminacja, która towarzyszy zakażeniu.

Kampania „H jak HIV” – reaguje na ten fakt. Ambasadorami są w niej dzieci zwracające uwagę na problem swoich rówieśników. Jest to pierwsza w Polsce kampania poświęcona sytuacji dzieci żyjących z HIV w Polsce.

 

Kampania jest odpowiedzią na docierające do Fundacji Studio Psychologii Zdrowia informacje o rażącej dyskryminacji dzieci żyjących z HIV.

Fundacja Inspiratornia jest jednym z partnerów kampanii.

H JAK HIV

7
hiv

Dilerzy wiedzy narkotykowej w czerwcu i lipcu 2015 sprzedawali wiedzę nad brzegiem Wisły! Do miejsca, w którym stacjonowali, drogę wskazywały... trzy krzaki marihuany. Oni sami zaś byli zaopatrzeni w okulary i obrazki 3D, które prezentowały działanie poszczególnych narkotyków oraz ulotki termoaktywne, które po użyciu odpowiedniego triku, ujawniały ile zarabiają kartele narkotykowe.


Fundacja Inspiratornia już po raz trzeci wyszła na miasto, by rozmawiać z osobami używającymi narkotyków, o tym jak ograniczać szkody wynikające z używania nielegalnych substancji psychoaktywnych. "Dilerzy wiedzy narkotykowej" to kampania społeczna poświęcona edukacji i profilaktyce dotyczących używania narkotyków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akcja współfinansowana przez Miasto Stołeczne Warszawa – Dzielnicę Śródmieście.

8
DILER
bottom of page